خسرو باقری نوعپرست
تحصیلات
راهنمایی پایان نامه
- واکاوی فلسفه تعلیم و تربیت ضمنی فرهنگ ایران و نسبت آن با “فلسفه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران”، سمانه خلیلی، کاربردی، دانشگاه تهران، 1393/10/30
- بررسی فرصت ها و آسیب های فناوری اطلاعات در عرصه تربیت دینی و ارائه راهکارهایی برای مواجهه با آن، امین افضلی گروه، غیرکاربردی، دانشگاه تهران، 1394/06/30
- تبیین و نقد اهداف، اصول و روشهای تربیت اخلاقی بر مبنای فلسفه شخص گرایی، ادریس اسلامی، غیرکاربردی، دانشگاه تهران، 1394/07/07
- نقد تطبیقی رویکردهای عدالت جنسیتی تساوی گرا و تفاوت گرا از منظر فلسفه برنامه درسی، نرگس وکیلی، غیرکاربردی، دانشگاه تهران، 1394/07/12
مشاوره پایان نامه
- تعامل هنر و خلاقیت در دیدگاه صدرالمتألهین و دلالتهای آن در ارائه الگوی تعاملی برای پرورش هنر و خلاقیت، نورالدین محمودی، کاربردی، دانشگاه تهران، 1392/07/28
- تبیین مبانی و اصول زیبایی شناسی اسلامی و تدوین راهبردهای آن در تعلیم و تربیت، ام البنین حسین زاده، کاربردی، دانشگاه تهران، 1393/04/10
- تحلیل تطبیقی ارزشهای محوری اخلاق در دفتر دوم مثنوی و ارزش های مطرح شده در کتب فارسی دوره اول ابتدایی، مریم خالقی، غیرکاربردی، دانشگاه تهران، 1394/12/15
فعالیتهای اجرایی
- عضو شورای گروه پژوهشی تعلیم و تربیت اسلامی، 1386/07/24، ایران، تهران
- عضو کمیته تخصصی علوم تربیتی در طرح تدوین نقشه جامع علمی کشور، 1386/12/20، ایران، تهران
- ناظر مطالعات نظری سند ملی آموزش و پرورش، 1389/03/19، ایران، تهران
- عضو شورای علمی چهارمین دوره جشنواره فارابی و رئیس گروه علوم تربیتی، روانشناسی، علوم رفتاری و تربیت بدنی، 1389/03/26، ایران، تهران
- عضو کمیته منتخب بررسی درخواست ارتقاء اعضای هیئت علمی، 1389/04/09، ایران، تهران
- عضو شورای پژوهشی دانشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، 1389/07/04، ایران، تهران
- عضو کمیته تخصصی علوم تربیتی المپیاد علمی دانشجویی، 1390/08/21، ایران، تهران
- رئیس هیئت مدیره انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران، 1391/10/30، ایران، تهران
- عضو شورای گروه پژوهشی تعلیم و تربیت اسلامی، 1392/06/20، ایران، تهران
- عضو کمیسیون راهبردی اخلاق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، 1394/06/25، ایران، تهران
- عضو کمیته علمی طرح جامع اعتلای علوم انسانی معطوف به پیشرفت کشور، 1394/08/25، ایران، تهران
- مشاور ریاست دانشکده در امور راهبردی اخلاق پژوهش، 1394/11/25، ایران، تهران
کتابهای تالیفی
- باقری نوعپرست ، خسرو. “العلم الدینی سؤال الهویة و جدال العلاقة بین العلم و الدین -اشکالیات و آلیات التوحید ……” : مرکز الحضارة لتنمیة الفکر الاسلامی، 1387.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “نظرة متجدة فی التربیة الاسلامیة.” بیروت: دارالبلاغة، 1393.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “فلسفة التربیة و التعلیم الاسلامیة.” : دارالبلاغة، 1393.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “Ponovni Pogled na Islamski Odgoj.” سارایوو: Ibn Sina، 1388.
- Bagheri Noeparast, Khosro. “Islamic Education.” : Alhoda Publication, 2001.
- Bagheri Noeparast, Khosro. “Constructive Realism: A Reading of Islam and a Version Religious Science.” : Culture and Knowledge, 2012.
- Bagheri Noeparast, Khosro. ” A Twofold Negligence and contention in Eurocentrism.” Ankara: Routledge, 2014.
- Bagheri Noeparast, Khosro. “Overview metatheory of educational knowledge.” : springer, 2016.
- Bagheri Noeparast, Khosro. “An Epistemologial Base for a Dynamic Conception of Civilizations and Intercultural Relations.” : Oxford, 2017.
- Bagheri Noeparast, Khosro. “Shariati Islamic and Westrn Philosophy of Education.” : Koninklijke, 2017.
- Bagheri Noeparast, Khosro. “Peragmatism and Education: From experience to linguistic turn to pragmatic turn.” : JUTA, 2017.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “نگاهی دوباره به تربیت اسلامی (2 جلد).” : انتشارات مدرسه، 1368.
- باقری نوعپرست ، خسرو و محمد عطاران . “فلسفه تعلیم و تربیت معاصر.” : انتشارات موسسه فرهنگی و انتشاراتی محراب قلم، 1376.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “مبانی شیوه های تربیت اخلاقی : نقد تطبیقی علم اخلاق و روان شناسی معاصر.” : انتشارات سازمان تبلیغات اسلامی، 1377.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “هویت علم دینی.” : انتشارات سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی، 1382.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “مبانی فلسفی فمینیسم.” : انتشارات دفتر برنامه ریزی اجتماعی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، 1382.
- حدادعادل ، غلامعلی و خسرو باقری نوعپرست . “آسیب شناسی تربیت دینی :گفتگو با دکتر حداد عادل.” : انتشارات مدرسه ، 1383.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “نوعملگرایی و فلسفه تعلیم و تربیت.” : انتشارات دانشگاه تهران، 1386.
- باقری نوعپرست ، خسرو و راضیه بیرونی کاشانی . ” اخلاق حرفه ای (مبانی و اصول اخلاق تدریس در فلسفه اخلاق اسلامی).” : پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، 1386.
- باقری نوعپرست ، خسرو و زهره خسروی . “نظریه های روان شناسی معاصر به سوی سازه گرایی واقع گرایانه.” : نشر علم، 1387.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “پژوهش فلسفی : تحلیل مفهومی.” : پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، 1387.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “دیدگاه های جدید در فلسفه تعلیم و تربیت.” : انتشارات علم، 1388.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “درآمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران (جلد دوم ).” : انتشارات علمی و فرهنگی، 1389.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “الگوی مطلوب آموزش و پرورش در جمهوری اسلامی ایران.” : سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با همکاری وزرات علوم تحقیقات و فناوری، 1389.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “علم تجربی دینی.” : None، 1391.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “مناظره هایی در باب علم دینی.” تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1391.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “گفت و گوی معلم و فیلسوف.” : None، 1391.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “تنگناهای پیش پا و افق های پیش روی فلسفه تعلیم و تربیت.” : خانه کتاب، 1391.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “بسان رود (استقلال دانشگاه).” : لمپا، 1391.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “مدل تأسیسی علم دینی.” : انتشارات حکمت اسلامی، 1393.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “فبک در ترازو: نگاهی انتقادی از منظر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی.” : پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1394.
کتابهای ترجمه شده
- باقری نوعپرست ، خسرو و محمد عطاران . “روان شناسی کودکان محروم از پدر.” : انتشارات تربیت، 1370.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “مطالعهای وجودگرایانه در باب سلامت ذهن و جنون.” : انتشارات رشد، 1374.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “خویشتن ازهم گسیخته :مطالعه ای وجودگرایانه در باب سلامت ذهن و جنون.” : انتشارات رشد، 1374.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “دیدگاه های جدید در فلسفه تعلیم و تربیت (مجموعه مقالات).” : انتشارات نقش هستی، 1375.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “در باب استعدادهای آدمی: گفتاری در فلسفه تعلیم و تربیت.” : انتشارات سمت، 1377.
- ، احمد رضا نصر، حمیدرضا عریضی ، محمود ابوالقاسمی ، محمد جعفر پاک سرشت ، علیرضا کیامنش، خسرو باقری نوعپرست ، محمد خیّر ، منیجه شهنی ییلاق و زهره خسروی . “روش های تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی.” : انتشارات سمت – دانشگاه شهید بهشتی، 1382.
- ، احمدرضا نصر، حمیدرضا عریضی ، محمود ابوالقاسمی ، محمدجواد پاک سرشت ، علیرضا کیامنش، خسرو باقری نوعپرست ، محمد خیر ، منیجه شهنی ییلاق و زهره خسروی . “روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی (دو جلد).” : سمت- دانشگاه شهید بهشتی، 1384.
مقالات چاپ شده در نشریات بین المللی
- باقری نوعپرست ، خسرو. “ثنویه الملائمه فی الفلسفه التربیه.” JOURNAL OF PHILOSOPHY OF EDUCATION 47، 4 (1392): 564-576.
- Bagheri Noeparast, Khosro. “Ethics and reductionism.” Journal of Psychology and Education:Quarterly Journal of Tehran University 1, no. 3-5 (1995): 9-38.
- Bagheri Noeparast, Khosro. “Toward a more realistic constructivism.” Advances in Personal Construct Psychology 4, no. 2 (1995): 45-57.
- Bagheri Noeparast, Khosro, and Zohreh Khosravi . “Three Approaches In Islamic Science : Case Studies in Iran.” JOURNAL OF RELIGIOUS THOUGHT: A QUARTERLY OF SHIRAZ UNIVERSITY 12, no. 1 (2004): 1-18.
- Bagheri Noeparast, Khosro. “A Hermeneutical Model for Research on the Evaluation of Academic Achievement.” New Thoughts on Education 1, no. 2,3 (2005): 5-12.
- Bagheri Noeparast, Khosro. “Pluralism and the Place of Religion in a Democratic Society: Emphazing Rorty’s Viwe.” Journal of Medical Humanities 12, no. 3 (2005): 29-40.
- Bagheri Noeparast, Khosro, and Zohreh Khosravi . “American Journal of Islamic Social Sciences.” The Islamic Concept of Education Reconsidered 23, no. 4 (2006): 88-103.
- Bagheri Noeparast, Khosro, Zahra Niknam , Mohammad Zohair Bagheri Noaparastc , and Mohammad Sardoueinasab. “The Sophisticated Inductive Approach and Science Education.” Procedia-Social and Behavioral Sciences 30, no. — (2011): 1365-1369.
- Bagheri Noeparast, Khosro, Ali Tahmasbi , and Mohammad reza Sharafi jam. “The Content Analysis of Guidance – school Mathematics Books in Islamic Republic of Iran According to the Principles and Components of Constructive Realism Approach.” Procedia-Social and Behavioral Sciences 30, no. 2 (2011): 1350-1353.
- Bagheri Noeparast, Khosro. “physical and spiritual education within the framework of pure life.” International Journal of Children’s Spirituality 18, no. 1 (2012): 46-61.
- Bagheri Noeparast, Khosro, and Zohreh Khosravi. “which interpretation of deconstruction? reply to biesta and miedema in religious education, issue 106. 1.” Religious Education 5, no. 107 (2012): 476-480.
- mozafari, roholah, سعید ضرغامی , Ali Reza Mohammadi, and Khosro Bagheri Noeparast. “Individual in Education According to the Fundamentals of Existence Philosophy:Eemphasizing Ideas by Buber and Kierkegaard.” GSTE Journal on computing 2, no. 4 (2013): 208-220.
- Bagheri Noeparast, Khosro. “Cunstructive Realism and Science Education.” Journal of Curriculum Studies 28, no. 7 (2013): 81-92.
- Bagheri Noeparast, Khosro. “Celebrating Moderate dualism in the Philosophy of Education: A Reflection on the Hirst- Carr Debate..” Journal of Philosophy of Education 47, no. 4 (2013): 565-576.
- Aghebati, Nahid, Easa Mohammadi, fazlolah ahmadi, and Khosro Bagheri Noeparast. “Principle- Based Concept Analisis.” Journal of Holstic Nurses Association XX, no. X (2014): 1-16.
- Bagheri Noeparast, Khosro. “Richard Rorty’S Conception of Philosophy of Education Revisited.” Educational Theory 64, no. 1 (2014): 75-98.
- Bagheri Noeparast, Khosro, and Somaye Rezaei. “Arts Education in Iran: An Interview with Khosrow Bagheri Noaparast.” Arts Education Policy Review 116, no. 1 (2014): 51-56.
- Bagheri Noeparast, Khosro. “A Second- Order Implicit Knowledge: its implication for e- learning.” E- learning and Digital Media 11, no. 6 (2015): 633-643.
- Bazghandi, parvin, , and Khosro Bagheri Noeparast. “Theoretical Explanation of the Implications of Complex Systems Theory for Teaching Science.” problems of education in the 21 century 65, no. 65 (2015): 6-17.
- Bagheri Noeparast, Khosro. “A Dynamic Conception of Human Identity , Intercultural Relation and Cooperative Learning.” International Education Studies 3, no. 21 (2016): 281-290.
- Bagheri Noeparast, Khosro. “Iran’s implicit philosophy of education.” Educational Philosophy and Theory online, no. online (2016): 1-10.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “درآمدی بر انقیاد فرهنگی در روانشناسی معاصر.” نشریه علوم تربیتی -، — (1369): 80-47.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “هویه العلم الدینی.” موسسه فرهنگی هنری مشکات 2، — (1387): 123-95.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “تربیت دینی در آموزش و پرورش.” چشم انداز ایران 1، 88 (1393): 84-91.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “تربیت از درون یا بیرون.” روانشناسی و علوم تربیتی » رشد معلم » 35، 6 (1395): 38-41.
مقالات چاپ شده در نشریات داخلی
- باقری نوعپرست ، خسرو. “عاملیِة الانسان بین الفلسفة البراغماتیة والفکر الاسلامی (دراسة مقارنة).” ابحاث دراسات تربوِیّة اول، 2 (1394): 197-224.
- کیانی، معصومه، محمود مهرمحمدی ، علیرضا صادق زاده قمصری، محمود نوذری و خسرو باقری نوعپرست . “عرض النموذج الاسلامی فی التربیة الروحیة للأطفال.” دراسات فی العلوم الانسانیة (دانشگاه تربیت مدرس) 2، 22 (1395): 33-52.
- Bagheri Noeparast, Khosro. “Constructs and words.” Constructivism in the Human Sciences 5, no. 1 (2000): 70-65.
- Bagheri Noeparast, Khosro, and زهره خسروی . “Three Approaches in Islamic Science: Case Studies in Iran.” International Journal of Religious Thoughts 12, no. 12 (2004): 4-17.
- Bagheri Noeparast, Khosro. “Pluralism and the place of religion in a democratic society : Emphasizing Rorty’s view.” The International Journal Of Humanities Of The Islamic Republic Of Iran 12, no. 3 (2005): 29-40.
- Bagheri Noeparast, Khosro, and Zohreh Khosravi . “Towards an Islamic Psychology : An Introduction to Remove Theoretical Barriers.” women’s studies (Sociological & Psychological) 1, no. 4-5 (2006): 161-172.
- Bagheri Noeparast, Khosro, and Zohreh Khosravi . “Mind and Mental Health Based on a Realistic Constructivism.” Constructivism in the Human Sciences 11, no. 1&2 (2006): 31-20.
- Bagheri Noeparast, Khosro, and Zohreh Khosravi . “The Islamic concept of education reconsidered.” American Journal of Engineering Research 23, no. 4 (2006): 88-103.
- Bagheri Noeparast, Khosro, and Mohammad Zoheir Bagheri Noaparast . “Aesthetic Formalism Reactions and Solutions.” Wisdom and Philosophy 6, no. 4 (2011): 101-112.
- Bagheri Noeparast, Khosro. “Constructive Realism and Science Education.” Quarterly Journal of Curriculum Studies 7, no. 28 (2013): 81-92.
- Michel, Peters, and Khosro Bagheri Noeparast. “Islam, Philosophy and education: A conversation with Khosrow Bagheri Noaparast.” Analysis and Metaphysics 1, no. 12 (2013): 195-209.
- Aghebati, Nahid, Easa Mohammadi, Fazlollah Ahmadi, and Khosro Bagheri Noeparast. “Principle- Based Concept Analysis: Intentionality in Hoslistic Nursing Theories.” The Australian journal of holistic nursing XX, no. X (2014): 1-16.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “بررسی اندیشه های مهم تربیتی جان دیوئی.” مجله روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران -، 1-2 (1366): 107-93.
- باقری نوعپرست ، خسرو، حسین اسکندرى ، زهره اسکندرى و مسلم اکبرى . “پیش فرضهای روان شناسی اسلامی.” فصلنامه حوزه ودانشگاه 7، — (1374): -.
- باقری نوعپرست ، خسرو، حسین اسکندرى ، زهره اسکندرى و مسلم اکبرى . “پیش فرضهای روان شناسی اسلامی ( 2 ).” مجله حقوقی دادگستری 7، — (1375): -.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “انسان به منزله عامل : بحثی تطبیقی در پیش فرضهای روان شناسی.” مجله حقوقی دادگستری 9، — (1375): -.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “تعلیم و تربیت در منظر پست مدرنیسم.” پژوهشهای کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی سابق)دانشگاه تهران -، 56 (1375): 83-63.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “ارزیابی فلسفی تبیین مکانیستی در نظریه شخصیتی آیزنک.” پژوهشهای روانشناختی -، 7 (1375): 55-38.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “تربیت حرفه ای در بستر دیدگاه اسلام.” مجله حقوقی دادگستری -، 14-15 (1377): 46-61.
- ، اسکفلر اسراییل و خسرو باقری نوعپرست . “در باب استعداد آدمی تحقیقی در فلسفه تعلیم و تربیت.” فصلنامه روش شناسی علوم انسانی -، 15-14 (1377): 91-85.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “معنا و بی معنایی در علم دینی.” فصلنامه روش شناسی علوم انسانی -، — (1377): -.
- ایروانی ، شهین و خسرو باقری نوعپرست . “شکاف میان نظریه و عمل در تعلیم و تربیت.” مدرس علوم انسانی 3، 3 (1378): 39-52.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “بررسی مفروضات فلسفی روان شناسی شناختی بر اساس فلسفه صدرایی.” مجله روانشناسی 11، — (1378): 291-269.
- ، زهره خسروی و خسرو باقری نوعپرست . “بررسی معرفت شناسی تکوینی : گرایش های نو پیازه ای.” فصلنامه تازه های علوم شناختی -، 4 (1378): 17-24.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “امکان و فرایند تربیت مدنی در ایران.” پژوهشهای کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی سابق)دانشگاه تهران 1، 60 (1379): 139-120.
- ، مجتبی عبداللهی، احمد فرخی و خسرو باقری نوعپرست . “اهداف مبانی اصول و روش های تربیت بدنی در تربیت اسلامی.” حرکت -، 7 (1380): 110-101.
- باقری نوعپرست ، خسرو و عبدالوهاب یزدانی . “تعلیم و تربیت در دیدگاه تأویلی.” علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز -، 8 (1380): 48-23.
- ، ابوالفضل غفاری و خسرو باقری نوعپرست . “تربیت اخلاقی فضیلت گرا از منظر دیوید کار.” پژوهشهای قرآن و حدیث 3، 3و4 (1380): 184-157.
- باقری نوعپرست ، خسرو و منصور خوش خویی . “انسان از دیدگاه پراگماتیسم جدید ( ریچارد رورتی ).” فصلنامه علوم انسانی دانشگاه سیستان و بلوچستان 12، 42 (1381): 33-13.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “فلسفه فن آوری و آموزش فن آوری.” پژوهشهای کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی سابق)دانشگاه تهران 1، 64 (1381): 98-75.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “تعلیم و تربیت ( در اسلام ).” دانشنامه جهان اسلام 7، — (1382): 529-534.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “درآمدی بر فلسفله آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران.” فصلنامه نوآوری های آموزشی 2، 4 (1382): 9-48.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “جهانی شدن انقلاب اطلاعاتی و تعلیم و تربیت : با تأکید بر دیدگاه ژ.ف.لیوتار.” فصلنامه نوآوری های آموزشی -، 8 (1383): 58-40.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “سازه گرایی واقع گرایانه : بازسازی سازه گرایی شخصی جرج کلی.” پژوهشهای کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی سابق)دانشگاه تهران -، 3 (1383): 21-55.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “مبانی متافیزیکی اندیشه اسلامی : بنیانی برای تکوین نظریه های روان شناختی.” دانشور رفتار 11، 7 (1383): 56-70.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “مراحل و اصول تعلیم و تربیت در دیدگاه نوعمل گرایی ریچارد رورتی.” پژوهشهای کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی سابق)دانشگاه تهران 35، 1 (1384): 1-28.
- باقری نوعپرست ، خسرو و نرگس سجادیه . “عاملیت آدمی از دیدگاه ریچارد رورتی و پیامدهای آن در تربیت اجتماعی.” فصلنامه نوآوری های آموزشی 4، 13 (1384): 132-111.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “زیرساختهای نظریه اخلاقی.” پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت -، 22-23 (1384): 58-45.
- باقری نوعپرست ، خسرو و زهره خسروی . “معرفت شناسی ژنتیک ( تکوینی ) در دیدگاه پیاژه.” فصلنامه حکمت و فلسفه -، 5 (1385): 7-22.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “ارزش یابی آموخته ها از منظر معرفت شناسی دانش صریح و دانش ضمنی: قلمرویی نوین در فلسفه برنامه درسی.” مطالعات برنامه درسی -، 2 (1385): 1-23.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “گسست میان آموزش متوسطه و آموزش عالی.” پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم 1، 1 (1385): 88-104.
- باقری نوعپرست ، خسرو و زهره خسروی . “بررسی تطبیقی عاملیت آدمی در نظریه ای اسلامی در باب عمل و نظریه انتقادی هابرماس.” فصلنامه حکمت و فلسفه 2، 3 (1385): 7-22.
- باقری نوعپرست ، خسرو و فرشته آل حسینی . “وجوه فراموش شده ی دانایی در عصر اطلاعات.” مطالعات روانشناسی تربیتی 7، 2 (1385): 23-39.
- ، فرشته آل حسینی و خسرو باقری نوعپرست . “دانش در تنگنای کاربردپذیری : نگاهی انتقادی از منظر تعلیم و تربیت.” پژوهشهای کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی سابق)دانشگاه تهران 36، 3-4 (1385): 61-81.
- ، سعید ضرغامی، محمد عطاران ، میرعبدالحسین نقیب زاده و خسرو باقری نوعپرست . “بررسی دیدگاههای فلسفی درباره نسبت فناوری اطلاعات و تعلیم و تربیت.” فصلنامه نوآوری های آموزشی -، 19 (1386): -.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “جایگاه فلسفه تعلیم و تربیت در میانه نظر و عمل : تأملی بر واپسین فلسفه های تحلیلی و قاره ای.” فصلنامه نوآوری های آموزشی -، 20 (1386): 87-108.
- باقری نوعپرست ، خسرو و زهره خسروی . “پژوهش تربیتی : چیستی و روش شناسی.” فصلنامه نوآوری های آموزشی 21، 21 (1386): 49-76.
- ، صمد موحد، خسرو باقری نوعپرست و احمد سلحشوری . “بررسی تطبیقی دیدگاههای امام محمد غزالی و نل نادینگز درباره ی تربیت اخلاقی.” فصلنامه اندیشه دینی 10، 27 (1387): 36-90.
- باقری نوعپرست ، خسرو و محمدرضا شرفی جم . “تأملی بر مفهوم دانش و آموزش در جامعه ی دانایی محور.” فصلنامه مطالعات برنامه درسی 2، 12 (1388): 1-14.
- باقری نوعپرست ، خسرو، داود فیرحی و سعید معیدفر. “آموزش و توسعه فرهنگی.” فصلنامه مطالعات فرهنگی دانشگاه تهران-برگ فرهنگ اول، 1 (1389): 190-206.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “بومی سازی و توجه به علوم بومی.” فارابی 1، 17 (1389): 17-20.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “اسلامی سازی علوم.” مطالعات اسلامی در علوم رفتاری اول، 2 (1389): 1-12.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “ترکیب های سازوار و التقاطی در نظریه های روانشناختی و تربیتی.” فصلنامه پژوهش های کاربردی روانشناختی 1، 2 (1389): 75-86.
- باقری نوعپرست ، خسرو و محمد زهیر باقری . “نگاهی انتقادی به رویکرد فیض محور در فلسفه اسلامی و پیامدهای آن در تعلیم و تربیت.” پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت 1، 1 (1390): 5-24.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “فعالیت های علمی در ترازوی فلسفه تعلیم و تربیت.” اطلاعات حکمت و معرفت 6، 8 (1390): 8-16.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “تأملی بر روابط فرهنگ بازار و دانشگاه.” مجله علوم تربیتی 6، 2 (1391): 7-22.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “تولید علم دینی، بیشتر دغدغه عالِم است تا دغدغه دین.” ویژه نامه نخستین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی اول، 1 (1391): 107-117.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “مناظره هایی در باب علم دینی.” پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اول، ول (1391): 1-189.
- باقری نوعپرست ، خسرو، زهرا اشعری و افضل السادات حسینی دهشیری . “بررسی مفهوم، اصول و روش های تربیت معنوی از دیدگاه علامه طباطبایی.” تربیت اسلامی 7، 15 (1391): 89-1112.
- حسین زاده، ام البنین ، محمدرضا شرفی جم ، فاطمه زیباکلام مفرد و خسرو باقری نوعپرست . “وجوه تربیتی مفهوم زیبایی در ترکیبات وصفی قرآن و دلالتهای آن در تعلیم و تربیت.” پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت 20، 17 (1391): 103-122.
- بیرونی کاشانی، راضیه، خسرو باقری نوعپرست و فاطمه زیباکلام مفرد. “تبیین عناصر فلسفه اخلاقی- اجتماعی ابن ینا و دلالتهای آن در تربیت اخلاقی.” پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت 2، 2 (1391): 57-74.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “آموزش عالی و تربیت دینی.” فصلنامه پژوهش های کاربردی روانشناختی 2، 4 (1392): 41-68.
- باقری نوعپرست ، خسرو و محمد زهیر باقری نوع پرست. “شک و عقلانیت غزالی، هیوم و کانت.” فصلنامه اندیشه دینی 13، 2 (1392): 19-27.
- برخورداری، رمضان و خسرو باقری نوعپرست . “مؤلفه های روش شناختی پژوهش پدیدار شناختی در تعلیم و تربیت.” پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت 1، 4 (1392): 15-37.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “آموزاندن “به” و آموختن “از” : نگاهی به تحول در آموزش و پرورش در پرتو عاملیت و تعامل.” پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت 3، 2 (1392): 5-16.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “مبانی فلسفی و معرفت شناسی روش های پژوهش در یادگیری و آموزش.” فصلنامه تدریس پژوهی 1، 2 (1392): 5-14.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “حساب علم دینی در “هندسه معرفت دینی” ؛ بررسی انگاره علامه جوادی آملی.” فصلنامه کتاب نقد 15، 69 (1392): 75-128.
- شریف زاده، حکیمه سادات، خسرو باقری نوعپرست و هادی امیری کاربندی. “بررسی ماهیت تجربه دینی از دیدگاه آلستون و کاربرد آن در تعلم و تربیت.” فصلنامه نوآوری های آموزشی 12، 48 (1392): 7-26.
- شریف زاده، حکیمه سادات، خسرو باقری نوعپرست و هادی امیری کاربندی. “بررسی ماهیت تجربه دینی از دیدگاه آلستون و کاربرد آن در تعلیم و تربیت.” فصلنامه نوآوری های آموزشی 12، 48 (1392): 7-26.
- باقری نوعپرست ، خسرو، فاطمه زیباکلام مفرد، سیدمهدی سجادی و ادریس اسلامی. “بررسی و نقد دیدگاه اصالت زمان شخص گرای برایتمن.” تاملات فلسفی 4، 12 (1393): 7-34.
- پور کریمی، مجتبی، علیرضا صادق زاده قمصری، خسرو باقری نوعپرست و محمود مهرمحمدی . “تبیین مفروضات هستی شناسی رئالیسم انتقادی باسکار و دلالت های آن بر پژوهش میان رشته ای.” مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی 6، 3 (1393): 171-137.
- خلیلی، سمانه، خسرو باقری نوعپرست ، شهین ایروانی و نعمت اله فاضلی. “ماهیت سه گانه فرهنگ ایران و رهآورد آن در تربیت دینی.” فصلنامه پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت 1، 1 (1393): 21-40.
- باقری نوعپرست ، خسرو و محمد زهیر باقری نوعپرست. “علیت جهان شناختی، عاملیت انسانی و اصول تعلیم و تربیت در دیدگاه غزالی.” دوفصلنامه پژوهشی علوم تربیتی از دیدگاه اسلام 2، 3 (1394): 71-92.
- کشاورز، سوسن و خسرو باقری نوعپرست . “اهداف برنامه درسی مطالعات اجتماعی متناظر با مبانی فلسفی سازگار با آموزه های دینی اسلام و دلالت های آن در عرصه عناصر برنامه درسی.” فصلنامه مطالعات برنامه درسی 9، 36 (1394): 5-30.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “بود انسانی و بهبود اجتماعی.” پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی 1، 1 (1394): 78-127.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “فلسفه تعلیم و تربیت چه چیز هست و چه چیز نیست؟.” کتاب فردا اول، 1 (1394): 11-62.
- اسلامی، ادریس، خسرو باقری نوعپرست ، فاطمه زیباکلام مفرد و سیدمهدی سجادی . “بررسی و نقد نظام قوانین اخلاقی در نظریه اخلاقی شخص گرا.” تاملات فلسفی 5، 14 (1394): 81-116.
- حاج علیان، نیره، خسرو باقری نوعپرست ، محمدرضا شرفی جم و سیدمهدی سجادی . “کرامت انسانی زیربنای تربیت اخلاقی.” فصلنامه معرفت اخلاقی 18، 18 (1394): 63-76.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “هویت علم دینی.” فصلنامه حکمت اسلامی 8، 39 (1394): 59.
- سجادیه، نرگس سادات، محمدرضا مدنی فر و خسرو باقری نوعپرست . “اهداف واسطی “تربیت” در دوران کودکی براساس رویکرد اسلامی عمل.” پژوهش های تربیت اسلامی 10، 21 (1394): 29-56.
- عبدلی، معصومه، غلامرضا ذکیانی، علیرضا محمودنیا و خسرو باقری نوعپرست . “مبنای نظری و روشهای عملی امام موسی صدر در ایجاد وحدت ملی.” فرهنگ در دانشگاه اسلامی 5، 4 (1394): 573-586.
- ، محمدشریف طاهرپور، طاهره جاویدی کلاته، خسرو باقری نوعپرست و حسن نقی زاده. “اصول و روشهای تعامل با دیگری: برگرفته از مبانی انسان شناختی مکتب اسلام.” راهبرد فرهنگ 8، 29 (1395): 93-120.
- ، سمیرا حیدری و خسرو باقری نوعپرست . “ارائه الگویی نظری در برنامه درسی آموزش حرفه ای براساس فلسفه تعلیم و تربیت.” فصلنامه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی یکم، 2 (1395): 75-98.
- ، محمدشریف طاهرپور، طاهره جاویدی کلاته، خسرو باقری نوعپرست و حسن نقی زاده. “مبانی، اصول و روشهای تربیت شهروند زیست محیطی از دیدگاه اسلام.” پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت جدید، 30 (1395): 55-87.
- کریمی، علی، علیرضا صادق زاده قمصری، سیدمهدی سجادی و خسرو باقری نوعپرست . “واسازی مفهوم تفاوت های فردی دانش آموزان و نقد آن از منظر رویکرد بازسازی.” پژوهش نامه مبانی تعلیم وتربیت 6، 1 (1395): 69-82.
- بازقندی، پروین، سعید ضرغامی، یحیی قائدی ، علیرضا محمودنیا و خسرو باقری نوعپرست . “ترسیم اشاره هایی برای تدریس علوم بر بنیاد تبیینی کل نگرانه از ماهیت علم.” پژوهش نامه مبانی تعلیم وتربیت 6، 1 (1395): 125-146.
- مدنی فر، محمدرضا، خسرو باقری نوعپرست ، فاطمه زیباکلام مفرد و علیرضا صادق زاده. “نقد دیدگاههای هری فرانفکورت و چارلز تیلور در مورد انتخاب گری آدمی براساس نظریه اسلامی عمل و پیامدهای آن در تربیت.” پژوهش نامه مبانی تعلیم وتربیت 6، 1 (1395): 5-22.
- ، سمانه خلیلی و خسرو باقری نوعپرست . “بهبود بخشیدن به فرایند ارتباط در آموزش و پرورش با نظر به آراء لیوتار.” دوفصلنامه پژوهشی علوم تربیتی از دیدگاه اسلام 4، 6 (1395): 51-70.
- تلخابی، محمود، خسرو باقری نوعپرست ، آزاده بزرگی، لاله صحافی و آزاد محمدی. “انسجام بین شناخت و هیجان در تربیت.” فصلنامه تازه های علوم شناختی 18، 3 (1395): 68-79.
- کریمی، علی، علیرضا صادق زاده، سیدمهدی سجادی و خسرو باقری نوعپرست . “عینیت در علوم تربیتی از منظر روش بازساز ی عقلانی.” مجله علوم تربیتی 23، 2 (1395): 105-126.
همایشهای بین المللی
- Bagheri Noeparast, Khosro. “Mechanical and Teleological Explanation.” -, Perth, April 21-21, 1991 .
- Bagheri Noeparast, Khosro. “Mechanical Explanation in Eysenck’s Personality Theory Australia.” -, Sidney, April 21-21, 1992 .
- Bagheri Noeparast, Khosro. “Moral Education.” -, Nice, June 21-21, 2003 .
- Bagheri Noeparast, Khosro. “A Hermeneutical Model for Research on the Evaluation of Academic Achievement.” Constructivism and Psychotherapy, Bary, July 1-6, 2003 .
- Bagheri Noeparast, Khosro. “Epistemological Challenges of Globalization for Education.” Qualitative Inquiry, Illinois, May 30-5, 2005 .
- Bagheri Noeparast, Khosro. “Mind and Mental Health Based on a Realistic Constructivism.” Cognitive Pschotherapy, Goteborg, June 31-5, 2005 .
- Bagheri Noeparast, Khosro. “Correspondence Theory of Truth in Qualitative Research.” 3rd International Congress of Qualitative Inquiry,, May 21-21, 2007 .
- Bagheri Noeparast, Khosro. “A Dymamic Conception of Human Identity , Intercultural Relation and Cooperative Learning.” Cooperative Learnen in Multicultural Societies: Critical Reflections, Turin, January 19-22, 2008 .
- Bagheri Noeparast, Khosro. “Collective Action and Intentionality from Viewpoint of a Constructive Realism.” World Academy of Science Engineering and Technology, paris, June 10-10, 2010 .
- Bagheri Noeparast, Khosro. “Al- Attas Revisited on the Islamic Conception of Education.” International society for research in Adult development 2011, Selangor, December 30-3, 2010 .
- Bagheri Noeparast, Khosro, , and محمدزهیر باقری . “the Sophisticated Inductive Approach and Science Education.” 2nd World Conference on psychology, Counselling Guidance,, May 25-29, 2011 .
- Bagheri Noeparast, Khosro, Mohammad reza Sharafi jam, and ali Tahmasbi. “The content Analysis of Guidance- School Mathematics Books in Islamic Republic of Iran Acording to the principles and Components of Constructive Realism Approach.” 2nd World Conference on psychology, Counselling Guidance,, May 25-29, 2011 .
- , , , , and Khosro Bagheri Noeparast. “A Developmental Study of the relationship between Formal Operations and Post-formal Thinking from adolescence through Adulthood.” International Society for Research in Adult Development, Montreal, September 30-2, 2011 .
- Bagheri Noeparast, Khosro. “Eurocentrism: A twofold negligence; a twofold violence.” Beyond Edrocentrism in social Science.,, January 25-26, 2013 .
- Bagheri Noeparast, Khosro. “Islamic Social Science: Dea-ends, bumpy roads, and the way ahead.” International Institute of Advanced Islamic Studies (IAIS), Transforming Education for the 21st Century.,, April 19-20, 2013 .
- Bagheri Noeparast, Khosro. “How Islamic View Might meet Challenges of Higher Education Today.” 4th International Conference on Islam and Higher Education (4th ICIHE),, September 3-4, 2013 .
- Bagheri Noeparast, Khosro. “An Islamic view on vocational education.” International Symposium of Imam Hatib (vocational education) School,, November 23-24, 2013 .
- Bagheri Noeparast, Khosro. “An Islamic View in Vocational Education.” International Symposium of Imam- Hatip,, November 23-24, 2013 .
- Bagheri Noeparast, Khosro. “A Bilateral Dialectical Relationship in Human Knowledge: A Critical Approach to the Eurocentrism issue.” Social Thought and Society in the Middle East and North Africa, Tehran, December 11-12, 2013 .
- Bagheri Noeparast, Khosro. “A Bilateral Dialectical Relationship in Human Knowlwdge: A Critical Approach to the Eurocentrism / Eurodecentrism Issue.” the 3rd international conference on social and society in the middle east and north Africa,, December 11-12, 2013 .
- Bagheri Noeparast, Khosro. “Eurodecentrism: A Twofold Negligence; a Twofond Violence.” Beyond Eurocentrism- Bildiriler,, January 25-26, 2014 .
- Bagheri Noeparast, Khosro. “Islam and Philosophy of Education: The Three Aproaches.” Encylopaedia of Educational Philosopy and Theory,, June 5-5, 2014 .
- Bagheri Noeparast, Khosro. “Shariati and Philosophy Education.” The Internationa Seminar on Shariati and the Future of Human Sciences,, December 23-23, 2014 .
- باقری نوعپرست ، خسرو. “تسامح و مبانی آن در تربیت نبوی.” نخستین همایش بین المللی سیمای پیامبر اعظم و برنامه های درسی، تهران، ارديبهشت 29-29، 1386.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “هویت علم دینی: نگاهی معرفت شناختی به نسبت دین با علوم انسانی.” ششمین جشنواره بین المللی فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی،، آبان 6-6، 1391.
همایشهای داخلی
- Bagheri Noeparast, Khosro. “A Bilateral Dialectional Relationship in Human Knowledge : A Critical Approach to the Eurocentrism/ Eurodecentrism Issue..” The 3th International Conference on Social Thought and Society in the Middle East and North Africa.,, December 11-12, 2013 .
- باقری نوعپرست ، خسرو. “جایگاه تفکر در انشا.” رهیافتهای آموزشی و تربیتی در درس انشا، تهران، شهريور 1-5، 1374.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “انسان به منزله عامل بررسی تطبیقی پیش فرضهای روان شناسی اسلامی و رفتار گرایی.” مجموعه مقالات پنجمین همایش حوزه و دانشگاه، قم، ارديبهشت 1-1، 1375.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “تاملی بر پیش فرض های فلسفی نگرش مهندسی به اصلاحات.” همایش ملی مهندسی اصلاحات در آموزش و پرورش، تهران، خرداد 11-12، 1381.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “علم دینی: ماهیتک امکان و ضرورت.” همایش توسعه و دانش و فناوری، تهران، تير 13-13، 1383.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “مبانی فلسفی نظریه اخلاقی اندیشمندان بنیانگذار ایرانی.” دومین همایش ملی ایران شناسیک منعقد شده در کاخ سعد آباد، تهران، دي 1-4، 1383.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “عوامل گسست نسلی.” همایش ملی مناسبات نسلی در ایران، تهران، بهمن 1-2، 1383.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “علم دینی: امکان، ماهیت و ضرورت.” توسعه دانش و فناوری در ایران، تهران، آذر 22-22، 1385.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “علم بومی: قابلیت ها و تنگناها.” علم بومی و علم جهانی: امکان یا امتناع ?، تهران، خرداد 8-8، 1386.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “چگونه سیره پیامبر(ص) زنده می ماند و زنده می گرداند.” تأثیر بعثت نبوی بر فرهنگ و تمدن بشری،، ارديبهشت 23-24، 1387.
- ، زهرا اشعری و خسرو باقری نوعپرست . “بررسی رابطه معنویت و دین از دیدگاه علامه طباطبایی و دلالت های تربیتی آن.” سلامت معنوی و تعمیق تربیت اسلامی،، ارديبهشت 1-2، 1389.
- خلیلی، سمانه و خسرو باقری نوعپرست . “بهبود بخشیدن به فرایند ارتباط در اموزش و پرورش با نظریه آراء لیوتار.” تعلیم و تربیت در ایران و نسبت آن با فلسفه های جدید تعلیم و تربیت، تهران، ارديبهشت 3-4، 1390.
- خلیلی، سمانه و خسرو باقری نوعپرست . “بهبود بخشیدن به فرآیند ارتباط در آموزش و پرورش با نظر به آرا لیوتار.” تعلیم و تربیت در ایران و نسبت آن با فلسفه های جدید تعلیم و تربیت، تهران، ارديبهشت 20-22، 1390.
- وجدانی، فاطمه و خسرو باقری نوعپرست . “تحلیل مفهوم رشد با تکیه بر آیات قرآن کریم.” تعلیم و تربیت در ایران و نسبت آن با فلسفه های جدید تعلیم و تربیت، تهران، ارديبهشت 20-22، 1390.
- یاری دهنوی، مراد و خسرو باقری نوعپرست . “نگاهی هستی شناختی به گفتگو در تعلیم و تربیت.” حلقه کند و کاو براساس روش دیالکتیک سقراطی، تهران، تير 6-6، 1391.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “رابطه مبانی فلسفی و روشهای پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت.” سومین همایش انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران، تهران، تير 20-21، 1391.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “فلسفه ضمنی معیوب ما در تربیت اخلاقی.” فلسفه تربیت دینی و تربیت اخلافی،، خرداد 31-1، 1393.
- ، فاطمه موحدی پارسا، علیرضا صادق زاده و خسرو باقری نوعپرست . “تبیین فلسفی نقش عمل در تربیت دینی براساس آیات دعوت اسوه های قرآن.” فلسفه، کرمان، خرداد 31-1، 1393.
- حاج علیان، نیره، خسرو باقری نوعپرست ، محمدرضا شرفی جم و سیدمهدی سجادی. “تبیین و بررسی مبانی عمل اخلاقی بر اساس نظریه اسلامی عمل و تدوین اهداف، اصول و روشهای تربیت اخلاقی.” فلسفه تربیت دینی و تربیت اخلاقی، کرمان، خرداد 31-1، 1393.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “جان دیویی و نئوپراگماتیسم.” جامعه و تعلیم و تربیت، تهران، اسفند 5-5، 1393.
- باقری نوعپرست ، خسرو و آزاد محمدی. “روش های تربیتی برای کاربردی کردن معیارهای سلامت در تربیت دینی.” فلسفه تربیت دینی و تربیت اخلاقی، تهران، خرداد 31-1، 1394.
- خلیلی، سمانه، خسرو باقری نوعپرست و شهین ایروانی . “ماهیت سه گانه فرهنگ ایران و ره آورد آن در تربیت دینی.” فلسفه تربیت دینی و تربیت اخلاقی، تهران، خرداد 31-1، 1394.
- بزرگی، آزاده و خسرو باقری نوعپرست . “مقایسه تطبیقی رویکرد مهارتی دریفوس ها و رویکرد عاملیت گرای باقری در تربیت اخلاقی.” فلسفه تربیت دینی و تربیت اخلاقی، تهران، خرداد 31-1، 1394.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “آیا معلم خوب اهل فکر است یا اهل عمل.” اولین همایش ملی تربیت معلم،، شهريور 2-2، 1394.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “هویت علم دینی.” بزرگداشت حکمت و حکمای خراسان، مشهد، آبان 7-7، 1394.
- باقری نوعپرست ، خسرو و سمیرا حیدری. “تبیین مبانی فلسفی یادگیری خواندن در برنامه درسی دانشگاه براساس دیدگاه کریستوفر وینچ و نقد آن.” آموزش عالی، تهران، آبان 12-13، 1394.
- بازقندی، پروین، سعید ضرغامی ، یحیی قائدی ، علیرضا محمودنیا و خسرو باقری نوعپرست . “استلزام هایی از نظریه پیچیدگی برای تربیت معلمان علوم.” آمورش عالی، تهران، آبان 12-13، 1394.
- باقری نوعپرست ، خسرو. “مسائل مبنای و اولویت دار در حوزه مطالعات علوم تربیتی جهت عرضه به قرآن.” توسعه و پژوهش و آموزش عالی قرآنی، تهران، دي 23-23، 1394.