دکتر مهین چناری
معرفی اجمالی
- دکتراي تخصصي: فلسفه تعليم و تربيت ، 1385 ، دانشگاه تربيت مدرس ، ايران
- عضو هیئت علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه قم
- زمينههاي تخصصي و مورد علاقه
- تعلیم و تربیت اسلامی
- تربیت اخلاقی
- هرمنوتیک
- بعضی از آثار ایشان:
- کتاب مدرسه و تربیت اخلاقی
- مقاله: “تربيت اجتماعي از منظر امام خميني” امام خميني و تعليم و تربيت، 1391.
- مقاله: “بررسي جايگاه و نقش مادري در دين اسلام با نگره اي تطبيقي بر ديدگاه اماه خميني و آيت الله خامنه اي، همايش “مادري و زن تراز انقلاب اسلامي” 1392.
معرفی تفصیلی
مشخصات
دانشکده: دانشکده ادبيات و علوم انساني
کارشناسي ارشد: تاريخ و فلسفه آموزش و پرورش ، تعليم و تربيت اسلامي ، 1374 ، دانشگاه تربيت مدرس ، ايران
دکتراي تخصصي: فلسفه تعليم و تربيت ، 1385 ، دانشگاه تربيت مدرس ، ايران
فرصت مطالعاتي: شش ماه انجام کار پژوهشي در دانشگاه UCF فلوريدا با پروفسور گالاگر در سال 1384
سوابق کاری
2- عضو هيئت مديره انجمن فلسفه تعليم و تربيت ايران در دوره اول و دوم
3- ————–
4- ————–
- تعلیم و تربیت اسلامی
- تربیت اخلاقی
- هرمنوتیک
طرحهاي تحقيقاتي اجرا شده يا در دست اجرا
2- ————–
3- ————–
4- ————–
دروس کارشناسي:
دروس کارشناسي ارشد يا دکتراي حرفه اي : روانشناسي رشد – مکاتب فلسفي تعليم و تربيت – سير آراء تربيتي.
1- مدرسه و تربيت اخلاقي
2- ————–
3- ————–
4- ————–
2- ————–
3- ————–
4- ————–
1- انگليسي
2- عربي
3- ————–
4- ————–
چناري مهين، “مقايسه هوسرل هايدگر و گادامر با محک روش شناختي” پژوهشهاي فلسفي – کلامي( پژوهشهاي علوم انساني سابق)، شماره 34، صفحه113-138، 1386. |
چناري مهين، “روش تدريس در هرمنوتيک فلسفي گادامر” انديشه هاي نوين تربيتي، سال دوره 4، شماره 1و2، صفحه45-62، 1387. |
چناري مهين، “روش سقراطي به منزله راهبردي براي تربيت شهروندي” نوآوري هاي آموزشي، سال سال 7، شماره 27، 1387. |
چناري مهين، “مقايسه خودپنداره دانش آموزان واجد والدين داراي نگرشهاي تربيتي مثبت و منفي با توجه به جنسيت دانش آموزان” خانواده و پژوهش، شماره 4، صفحه91-110، 1387. |
چناري مهين، باقري خسرو، “هرمنوتيک فلسفي گادامر و اهداف تعليم و تربيت” روان شناسي و علوم تربيتي، سال سال 38، شماره 1، صفحه1-20، 1387. |
چناري مهين، “فرونسيس و پژوهش در تعليم و تربيت” انديشه هاي نوين تربيتي، سال دوره 6، شماره 1، صفحه9-29، 1389. |
چناري مهين، “فرونسيس” انديشه هاي نوين تربيتي، سال 6، شماره 1، صفحه9-30، 1389. |
مقالات فارسی چاپ شده در همایشها |
چناري مهين، “معيارهاي سلامت و بيماري رواني در اسلام” دومين همايش مشاوره از ديدگاه اسلامي، صفحه36-37، 1379. |
چناري مهين، “فلسفه تعليم و تربيت گادامر و روش پژوهش” اولين همايش انجمن فلسفه تعليم و تربيت ايران، صفحه41، 1389. |
چناري مهين، “گادامر ديويي و تعليم و تربيت” اولين همايش انجمن فلسفه تعليم و تربيت ايران، صفحه42، 1389. |
چناري مهين، “انعطاف پذيري و رسالت نظام آموزشي در جوامع اسلامي” تعليم و تربيت در ايران و نسبت آن با فلسفه هاي جديد تعليم و تربيت، صفحه120-123، 1390. |
چناري مهين، “مباحثه تفسيري روشي نوين در تعليم و تربيت ايران” ، 1390. |
چناري مهين، “فرهنگ ايثار و شهادت و راههاي تقويت آن در بين دانش آموزان و دانشجويان” همايش فرهنگ ايثار و شهادت، 1390. |
چناري مهين، “تربيت اجتماعي از منظر امام خميني” امام خميني و تعليم و تربيت، 1391. |
چناري مهين، ياوري فاطمه، “آزادي انواع و حدود آن از ديدگاه امام خميني” امام خميني و تعليم و تربيت، 1391. |
چناري مهين، “رابطه نظريه و عمل در تعليم و تربيت از ديدگاه ارسطو” روش شناسي و روشهاي پژوهش در فلسفه تعليم و تربيت، صفحه109-112، 1391. |
چناري مهين، “کاربست رويکرد تطبيقي در فلسفه تعليم و تربيت” روش شناسي و روشهاي پژوهش در فلسفه تعليم و تربيت، صفحه113-116، 1391.
چناري، مهين، “انتظار و راهبردهاي تربيت زمينه ساز در رسانۀ ملي با محوريت کلام امام خميني و حضرت آيت الله خامنه اي”،همايش بين المللي دکترين مهدويت، 1392 چناري، مهين، “سير تغيير پارادايم ها در تعليم و تربيت” سومين همايش انجمن فلسفه تعليم و تربيت ايران، 1392. چناري، مهين، “نقش معلمان در اصلاحات نظام هاي آموزشي”، سومين همايش انجمن فلسفه تعليم و تربيت ايران، 1392 چناري، مهين، “مقايسه نقش مادري در ديدگاه فيمينيست ها و اسلام، همايش “مادري و زن تراز انقلاب اسلامي، 1392 چناري، مهين، “بررسي جايگاه و نقش مادري در دين اسلام با نگره اي تطبيقي بر ديدگاه اماه خميني و آيت الله خامنه اي، همايش “مادري و زن تراز انقلاب اسلامي” 1392. |
International Journal Papers |
چناري مهين, “Hermeneutics and theory of mind”, PHENOMENOLOGY AND THE COGNITIVE SCIENCES, Vol. 8, No. 17, PP. 17-31, 2009. |
International Conference Papers |
چناري مهين, “TEACHERS ATTITUDE TO TEST_DRIVEN ACCOUNTABILITY; DEVELOPING A COMPREHENSIVE APPROACH TO ASSESSMENT”, Proceedings of contemporary islamic ethics , 2012. |